Kortörténeti áttekintés:
A Miskolci Autóközlekedési Igazgatóságon belül 1949-ben alapították meg 34. sz. AKÖV társaságot, amely 1962-től 1970-ig Eger központtal 4. sz. AKÖV Eger néven működött tovább.
1970-ben újabb névváltás következett, a cég a Volán 4. sz. Vállalat nevet kapta, majd
1985-ben megalakult a Mátra Volán, Eger székhellyel. 1986-ban a buszpark 40%-a, összesen 161 autóbusz végzett szerződéses fuvarfeladatokat, korabeli adatok szerint például a Mátravidéki Fémművek 700, az Egri Finomszerelvénygyár 550 dolgozóját szállították. A feladatok közül jelentős volt a vasúti gyűjtőforgalom, továbbá a vállalat teherautói Budapest és Eger között nagy darabárus-forgalmat bonyolítottak le. A nagy állami beruházások közül a vállalat teherautói megfordultak a Kiskörei vízerőmű, illetve a Bélapátfalvi Cementgyár építkezésein. Jelentős feladatot biztosított a Mátraaljai Szénbányák visontai külszíni fejtésén végzett meddő- és lignitszállítási munkáinak végzése, a hatvani konzervgyár és a cukorgyár teljes kiszolgálása, a horti PB-gáztelepről a gázpalackok öt megyébe történő terítése, a Könnyűbeton és Szigetelőanyagipari Vállalat halmajugrai gázbetongyárába az alapanyag (pernye, mész, cement) be-, majd onnan a késztermék kiszállítása, továbbá a Mátra Gázbeton (később Ytong) termékeinek fuvarozása is.
1990. július 1-jén önállósodott a Mátra Volán három üzemegysége: megalakult a Mátra Volán, az Agria Volán és a Hatvani Volán Vállalat. A története során a megyei Mátra Volán Csehszlovákiába, az Agria Volán pedig Csehszlovákiába (majd Szlovákiába) és Ukrajnába közlekedtetett nemzetközi menetrend szerinti járatokat.” 1993. január 1-jétől részvénytársasági formában működik tovább, Mátra Volán Zrt. néven. 201 településen átlagosan 144 autóbusszal járul hozzá a tömegközlekedés biztosításához.
2015. január 1-től a Volán társaságok összevonásával a Volánbusz Zrt. mellett hat Közlekedési Központ jött létre. A Mátra Volán az Agria Volánnal, a Hatvani Volánnal, a Jászkun Volánnal és a Nógrád Volánnal együtt Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ (KMKK) Zrt. néven működött tovább. A Közlekedési Központok 2019. október 1-jétől a Volánbusz Zrt.-vel együtt, egy közlekedési társaságot alkotnak.
Mátraházai Üdülőház:
A mátraházi Erdészlak, a település második épületeként az 1940-es években épült, a tájegységre jellemző mátrai cserkő falazattal. 1948-tól a MÁVAUT megállóhely irodájaként működött. A műemlék jellegű épület 1985-től a Mátra Volán tulajdonába került, „mini” hotelként 4 szobával üzemelt. Elsősorban a Volán alkalmazottak– sofőrök elszállásolását szolgálta, de igény szerint bárki megszállhatott benne. Az épület 2012-ben felújításon esett át, új szárny épült, jelenleg a Volánbusz Zrt. tulajdonaként 8 szobával üzemel.